(Foto Eksklusif) Awal dan Scha dedah wajah baby kedua

6,362 views

Kini dah genap satu minggu Awal Ashaari dan Scha Al Yahya menerima kehadiran anak kedua.

Scha Alyahya telah selamat melahirkan baby girl pada tarikh 12 February 2021 di pusat perubatan Prince Court.

Kini selepas satu minggu, akhirnya kedua pasangan selebriti ini membuat keputusan untuk mendedahkan wajah baby kedua mereka itu.

Wajah anak kedua yang dikenali dengan nama panggilan “Baby L” telah didedahkan secara eksklusif menerusi sebuah program televisyen di Astro Ria.

Program diberi nama Schawal Baby Boom itu menunjukan kisah perjalanan sepanjang waktu active labour yang dilalui oleh Scha Alyahya.

Ini komen dari Scha Alyahya: “Satu pengalaman yang amat berbeza, tetapi sikit pun tak kurang hebatnya dengan kelahiran pertama, Lara Alana.”

“Sejak dah selamat lahirkan bbay kedua, ramai yang tanya dan kini secara ekslusif kami sekeluarga akan cerita moment yang magik.”

“Buat pertama kalinya, kami akan kenalkan anda semua dengan anak kedua kami. Semoga Baby L akan membesar menjadi anak yang solehah, sentiasa sihat dan akan beri kebanggaan buat kami sekeluarga.”

Sementara itu, Awal Ashaari turut mengatakan ini satu pengalaman yang amat bermakna buat dirinya. Mana tak nya, Awal turut hadir di sisi isteri untuk lihat proses kelahiran anaknya.

“Memang tak pernah Awal dapat bayangkan perasaan untuk melihat sekali lagi proses kelahiran. Apa boleh saya cakapkan ianya memang amat magik.”

“Amat tenang dengan alunan ayat suci. Kemudian terdengar bunyi jantung di monitor. Kemudian terdengar bunyi doktor berjalan dengan kasut but kemudian secara tiba-tiba keadaan jadi kelam kabut, dan akhirnya keluarlah seorang bayi dengan selaput wax putih. Dia tertonggeng, kemudian mulut dimasukkan tube, Nangislah nak dengar. Aku amat bersyukur dapat lihat keajaiban ini sekali lagi.”

Tahniah buat Awal Ashaari dan juga Acha Alyahya di atas kelahiran baby kedua ini.