Impak Neelofa berniqab buat Ammar Alfian terkesan

3,522 views

Pelakon Ammar Alfian baru sahaja selamat menyelesaikan perkara yang melibatkan rumahtangganya dengan bekas isteri Nelissa Nezam.

Setelah semuanya dah selesai, kini Ammar Alfian dilihat cuba untuk melakukan perubahan yang ke arah lebih positif.

Malahan, rupa-rupanya, penghijarahan hebat dari Neelofa yang kini mula memakai niqab atau purdah berjaya membuatkan dirinya terkesan.

Ammar Alfian telah akui bahawa penghijrahan besar yang dilakukan oleh Neelofa untuk berniqab telah membuatkan hatinya terkena tempias dan ingin berubah.

Kini Ammar Alfian mengambil keputusan untuk memadam segala gambar dirinya yang menampakkan bentuk badannya yang tegap itu.

Kalau tengok di laman media sosial milik pelakon filem Paskal ini, memang sudah tiaada lagi gambarnya menunjukkan badannya itu. Semuanya kini memakai baju.

Menerusi satu entry di IG story, Ammar amat memuji keberanian Neelofa untuk memakai purdah atau niqab malah sanggup mengambil risiko boleh jejaskan reputuasinya di peringkat antarabangsa.

Seeing her make this big changes is amazing. She does not mind losing big endorsement to big western companies. She care abaout Islam and Allah. Harta dunia ini adalah sementara sahaja”.

She inspires me not to show anymore skin and to be closer to Allah almighty. That is all that is matter in the end. And for that, I have deleted all pictures and videos showing my body. A trying muslim, dengan izinnya”.

Nampaknya perubahan dari Neelofa telah memberi impak yang besar kepada Ammar Alfian. Sunguh hebat sekali. Semoga Ammar Alfian akan berubah jadi insan lebih baik selepas ini.

Kalau diintai sejak kebelakangan ini, ramai juga artis lain yang terpikat dengan kehebatan Neelofa yang mengumumkan mahu memakai niqab. Antaranya seperti Umie Aida, Yatt Hamzah dan Linda Rafar.