“Memang Sah, Itu adalah Nora Anne” – Keluarga

4,253 views

Ini satu berita terkini tentang Nora Anne. Akhirnya ahli keluarga telah mengesahkan myat wanita yang ditemui di kawasan hutan di Pantai, Seremban, tengah hari ini, adalah Nora Anne Quoirin.

Kenyataan di buat oleh Ketua Polis Negeri Sembilan, Datuk Mohamad Mat Yusop. Beliaa berkata, pengesahan itu didapati apabila ahli keluarga buat pengecaman myat di Unit Forensik Hospital Tuanku Ja’afar Seremban (HTJS) sebentar tadi.

Ini komen polis:  “Keluarga dibw utk buat pengecaman myat dn mereka dah sahkan myat itu adalah Nora Anne. Proses bedh siasat akn dijlnkn oleh Senior Patologi dari HKL pd 10 pagi esok”

Pihak polis sebelum ini ada menyatakan bahawa mereka yakin individu myat perempuan yang ditemui pada hari ini adalah remaja warga Ireland yang hilang.

Telah viral sejak kebelakngan ini tentang kes seorang remaja berusia 15 tahun, Nora Anne Quoirin, telah hilang dari pusat penginapan.

Dalam siasatan awal polis, ia telah menemui satu myat perempuan berkulit putih yang ditemui sekitar anak sungai di Pantai Hills dekat Seremban, Negeri Sembilan.

Satu kenyataan dikeluarkan oleh Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Mazlan Mansor yang mana kini, pihak polis sedang tunggu ibu bapa kepada Nora Anne untuk kenal pasti adakah badan yang ditemui itu adalah Nora Anne. Dan sehingga itu, belum boleh buat pengesahan secara rasmi.

Datuk Mazlan Mansor, berkata terjumpanya myt itu ditemui kira-kira jam 1.57 tengah hari dan dianggar 2.5 km jauhnya dari resort penginapan keluarga remaja itu.

Katanya, myt dalam keadaan tak pakai apa-apa berhampiran anak sungai.

Satu proses bedah siasat selesai akan dibuat esok di Hospital Tunku Jaafar (HTJ), Seremban.

Ini kenyataan polis:

“Kita ada sebab yg kukuh utk percaya myat itu adalah Nora. Buat ms ini kta tak dpt pastikan tarikh kematin dn kena tggu hasil bdah siasat utk maklumat lnjut.

“Myat itu tdak berpakaian. Kta jmpa berhampiran anak sungai di kwsan lurh”

“Kawasan itu juga termasuk dalam lingkungan radius operasi SAR, namun sebelum ini anggota (SAR) tidak menemui apa-apa di situ,”

Kata dengan lebih lanjut, Datuk Mazlan menyatakan, myat itu ditemui oleh orang awam. Iaitu pendaki yang turut sertai operasi berkenaan.

Untuk pengetahuan, Nora Anne meruopakan remaja yang ada masalah lembam dan telah hilang dari bilik penginapannya di satu pusat peranginan sejak tarikh 4 Ogos yang lepas.