Pelakon Gerak Khas kena dengan Polis, terlibat kes Datuk A.Aida hilang duit

5,796 views

Ini satu berita terkini yang mana, seorang pelakon lelaki telah di thn di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ampang Jaya. Pelakon berkenaan dikatakan mungkin terlibat dengan satu kes penipuan wang membabitkan penerbit drama popular tanah air iaitu Datuk A Aida.

Dari satu sumber, pelakon lelaki yang di thn itu merupakan pelakon yang memegang watak pegawai kanan polis dalam drama Gerak Khas. Lelaki berkenaan ditahan sekitar jam 12 tengah hari selepas hadir di IPD berkenaan bagi memberi keterangan.

“Pelakon itu kena thn bg bntu siasatan ttg report polis yang dibuat seorang penerbit berstatus Datuk pada bulan Jun yang lepas. Dari report itu, penerbit berkenaan telah memaklumkan kehilangan wang pelaburan lebih RM200 ribu miliknya pada awal Mac lalu”

Pihak polis telah merampas handphone pelakon tersebut untuk menyiasat dengan lebih lanjut

Dalam pada itu, Timbalan Ketua Polis Selangor Datuk AB Rashid Ab Wahab mengesahkan penahanan pelakon lelaki berkenaan.

Diimbas kembali, pada bulan Jun yang lepas, polis turut menahan bekas suami A. Aida yang juga seorang pelakon iaitu Ariff Aziz bagi membantu siasatan atas kes berkenaan.

Datuk A.Aida menyatakan dia telah kehilangan lebih RM200 000 dalam bentuk pelaburan menerusi dua transaksi di luar pengetahuannya. Oleh kerana yang demikian, A.Aida terus buat report polis.

Ini komen A.Aida: “Thank you kpd pihak polis sebab berjaya berkas individu itu sekaligus selesaikan masalah yang menlanda ini”

“Saya difahamkan individu berkenaan dah akui kesalahan dibuat. Oleh itu, kt tgu ja hari perbicaraan dn hukuman yg bkl diberikan. Sy harap ia setimpal dgn perbuatan nya.

“Sejujurnya, saya tak sangka dia telah aniayai dn tiipu saya. Tapi tak apa, negara kita ada undang-undang.

“Sy difaham kan wang pelaburan itu pun dah habis. Jd, sy anggap bukan rezeki sy”

Datuk AAida berkata, dia harap agar kes berkenaan dapat beri pengajaran kepada orang lain.