Syok sendiri acah je lebih, lagu pun sendu.. you are just a waiter

2,398 views

Semua sudah kenal dengan vokalis kumpulan Umbrella yang nama asalnya Zarul Hussin yang popular apabila memasuki pertandingan Gegar Veganza.

Penyanyi ini sebelum menjadi seorang artis dia telah bekerja sebagai seorang pramugara di syarikat penerbangan Malaysia, dan dah terlibat selama lebih daripada 10 tahun.

Walaupun dia sudah tidak lagi bekerja sebagai pramugara namun minat dalam bidang tersebut tidak langsung luntur dalam hatinya.

Zarul Umberella yang mempunyai chanel Youtube tersendiri telah berkongsi pengalaman manisnya semasa menjadi pramugara.

Dia juga menepis dakwaan masyarakat yang menganggap kerjaya tersebut adalah hanya seperti seorang waiter dan selalunya sinonim dengan orang yang suka berlagak.

Vokalis itu telah berkongsi video cara-cara jika seseorang itu nak menjadi pramugari.

Menurutnya pekerjaan sebagai pramugara adalah sama seperti pekerjaan lain seperti polis, bomba dan doktor kerana jika terjadi sesuatu maka mereka lah bertanggungjawap sepenunya di dalam kapal terbang tersebut.

Menjadi seorang pramugari dia haruslah berpenampilan kemas dan cantik agar penumpang yang menaiki pesawat akan berasa selesa.

Di samping menjadi seorang pramugari, ilmu dan berita semasa haruslah di ketahui kerana ada sesetengah penumpang suka bertanya pelbagai soalan.

Akibat daripada perkongsian ilmu cara menjadi pramugari di chanel Youtube itu, dia telah menerima pelbagai komen menyindir daripada netizen.

Namun, bagi Zarul Umrella dia menerima setiap komen yang berbaur sindiran itu dengan cara yang positif dan menepis dakwaan bahawa menjadi pramugari itu adalah seorang yang berlagak.

Memang tidak dinafikan ada netizen memuji tindakan Zarul itu, kerana dia telah sanggup berkongsi ilmu cara menjadi sebagai pramugara secara percuma saje.

Mereka semua berharap agar penyanyi itu akan terus tak lokek untuk berkongsi pengalaman dan pelbagai topik berkenaan pramugara serta  situasi dalam penerbangan yang berlaku namun tidak di lihat oleh masyarakat lain.

Share this on...