Adik pemandu langgar di Thailand minta derma, dedah apa yang berlaku

4,141 views

Hari ini rakyat Malaysia ada mengetahui tentang satu kes yang telah membuatkan beberapa orang hilang nyawanya akibat dirempuh kereta MyVi yang dipandu oleh seorang perempuan yang juga rakyat Malaysia.

Adik kepada pemandu kereta itu, telah berkongsi kisah tersebut di laman FB miliknya tentang apa yang terjadi.

Malah adiknya itu telah meminta sumbangan dari orang ramai agar kakaknya dapat dijamin.

Ini perkongsian dari adik pemandu berkenaan.

“Sy selaku adk kpda Melinda Susilanini, ikut laporan dari polis thai sya ringkaskan cerita bhw kakak sya eksiden terlanggar sesuatu, lalu stering kereta automatic lock dan tak dpt dikawal rempuh 6 org pekerja mesin rumput yg sedg rehat di tepi jlan.

“Alhamdulillah, walaupun kereta kami terbalik dan byak kehancuran kami selamat dn alami kecederaan ringan sahaja.

“Pda Selasa (13.08.19) kakak sya tlah dithan dn berada dlm lokap sementara tggu ikt jamin dan diminta utuk byar jaminan sebyak 400k baht (RM60000).

“Kami dah daptkn khidmat consulat malaysia dan bantuan dari TAC (Tourist Assistance Centre) akn cuba kurgkan kos jaminan.

“Bt masa ini along ada dengan kami dn pihak consulat malaysia dan TAC team utk uruskan hal ini. Along tak dpt blik ke Malaysia sebab polis pegang passport dan ad beberapa urusan yg perlu kami selesaikan.

“Dengan keadaan ini, kami betul2 nak kes ini cepat selesai. Oleh itu sya dengan rendah diri pohon bantuan sumbangan dari rakan2 yang mengenali, saudara mara dan setiap hamba Allah yang ingin membantu.

Untuk menyumbang boleh terus bank in ke akaun umi saya.

Maybank 164164865699

Nik Rosnani Binti Nik Li

Contact person 0132667788 (Puan Rosnani) 01136023298 (Cik Aniza)

Trima ksih sya dn keluarga ucapkan pada semua yng bantu kami. Moga Allah dpat blas segala kebaikan.