Categories: Viral

Bekas staff persoal mentaliti Aliff Syukri, sibuk lawan customer

Isu resort milik Dato Aliff Syukri kini sedang viral dan rancak dibicarakan di laman media sosial. Ianya ekroan dakwaan atlet parkour terkenal iaitu Abugi Alsadof membuat maklum balas tentang resort berkenaan agak kotor kurang memuaskan.

Selepas itu, Aliff Syukri pula mendedahkan hal tentang customernya itu melalui video CCTV mendakwa pelanggan berkenaan menyalahguna kawasan lobi.

Apabial isu ini menjadi agak besar, bekas pekerja Aliff Syukri yang sebelum ini sering ada dalam video juatwan berkenaan iaitu Melati Abd Ghani telah menulis pendapatnya dengan mempersoalkan tindakan Aliff Syukri itu.

Melati tak setuju dengan cara Aliff Syukri yang tak nak kalah dan tak dapat menerima teguran yang dibuat oleh pelanggan.

Ini komen dari Melati: “Kalau customer buat complaint, mohonlah maaf dan baiki semula, bukannya mahu salahkan customer pula. Aduh apa punya mental. Sudahlah tu cakap tidak terkesan dengan para netizen, ni baru seorang pelanggan buat complaint terus bitter”.

Melati juga mendedahkan rasa rak puashati yang mana mengatakan jangan menyuruh seseorang bersumpah dengan hal yang tak betul.

“Jika staff kau bolehlah nak paksa untuk bersumpah semua tu, ini customer, ada plak kau suruh bersumpah walaupun benda tu tidak betul. Simpan sikit kebangangan itu boleh”.

Berkenaan isu kanak-kanak berlari, Melati juga mengatakan itu memang lumrah anak kecil dan termasuk jugalan anak Aliff Syurki sendiri.

 “Alah kalau nak cerita tentang anak orang berlari-larilah, yang tidak tahu nak duduk diam. Eh anak sendiri pun jika kat mana-mana pun lasak juga, berlari, dab ada sampai pecah pasu kat hotel”

Melati juga memberi contoh perbezaan hotel atau resort mewah bertaraf lima bintang yang sentiasa menerima feedback dari customer untuk naik taraf dan perbaiki diri, akan tetapi tak ada pun resort mewah ni sibuk nak viralkan customernya.

Diimbas kembali, Melati pernah bekerja sebagai pembantu peribadi kepada Aliff Syukri dan sebelum ini sering dilihat menjadi menyokong setia Aliff Syukri dan memuji bosnya itu di media sosial. Namun dikatakan Melati telah kena berhenti kerja.

Share

Recent Posts

“Mampu ke cari pengganti macam aku, saya rupawan, genit manja” DS Vida

Semua pun dah tahu bahawa, Ahmad Iqbal Zulkefli kini sedang membawa diri ke negara jiran…

5 hours ago

Adik dedah mesej Datuk Fazley Yaakob “I’m not fantastic singer”

Dua kali berturut-turut penyanyi Dato Fazley Yaakob berada di dua kedudukan terbawah untuk rancangan Gegar…

8 hours ago

Peserta Gegar Vaganza 6, Roy masih terlantar di hospital

Penyanyi yang juga bekas peserta Gegar Vaganza iaitu Roy, dikatakan sedang terlantar dan masih lagi…

10 hours ago

Iqbal nak kenali Rossa lebih mendalam, “Suka tengok dia, sopan, tak gedik”

Berada di negara jiran Indonesia, Ahmad Iqbal turut menjadi perhatian setelah melahirkan hasrat untuk membeli…

20 hours ago

“Kenapa mereka diperlakukan begitu, memalukan Dato Fazley dan Ani Mayuni” ~penonton

Semalam minggu kedua Gefar Vaganza telah berlangsung dengan lancarnya. Sekali lagi Aliff Aziz dan Adibah…

1 day ago

Luahan Rosa Serra, Shuk tak beri kerjasama? Rasa digantung tak bertali

Rossa Sera isteri kepada pelawak Shuk Sahar dilihat kini bertekad untuk tidak mahu lagi hidup…

1 day ago

This website uses cookies.