Categories: Viral

Derhaka kalau saman ibu mertua sebab rebut harta- Ustaz Abu Syafiq

Minggu ini isu melibatkan keluarga arwah pelawak Abam Bocey sekali lagi dipaparkan setiap pelosok tabloid dan portal berita di laman media.

Ini apabila hal ini menjadi lebih serius yang mana balu kepada Abam, iaitu Hidayah telah menyaman ibu dan adik Abam iaitu Ali. Tidak hanya berdiam diri, Ali juga telah failkan saman semula kepada Hidayah.

Kes ini mendapat perhatian para netizen yang masing-masing mempunyai pandangan tersendiri. Ada yang menyokong kuat tindakan Hdayah itu kerana mengatakan apa yang dibuat adalah demi anak lelakinya, anak tunggal arwah Abam iaitu Hamzah.

Ada juga yang mula mengaggap tindakan saman itu seperti agak keterlaluan, walhal perkara macam ini sepatutnya boleh dibawa berbincang.

Rakan arwah Abam, Achey juga pernah akui rasa terkilan melihat hubungan antara balu Abam dan family Abam jadi seperti itu dan sampai perlu nak naik mahkamah.

Dalam pada itu, menerusi satu posting di laman media, seorang ustaz yang agak popular iaitu Ustaz Abu Syafiq turut tampil memberi pendapatnya. Walaupun tidak menyebut sebarang nama, jelasnya, tindakan saman ibu mertua ni boleh diibaratkan seperti derhaka. Ini komennya.

Jika seorang balu untuk telah saman ibu mertua disebabkan nak rebut harta ianya merupaan satu perbuatan derhaka tahap gaban ultra ultraman yang amat tinggi. Bukan semua hal mesti nak kena saman. Kalau ada fitnah tu lain lah. Ini hal yang boleh settle dalam. Ibu mertua ni sebenarnya ibarat ibu kandung. Kena hormati dia seadanya”.

Ustaz Abu Syafiq sebelum ini memang sering lantang melontarkan pandangannya tentang isu semasa dan termasuk isu-isu viral.

Diimbas kembali, Ali mendedahkan dirinya telah disaman oleh Hidayah dengan jumlah lebih kurang RM900000. Malah antara yang dituntut ialah kereta Vellfire sedangkan kereta iu telah ditarik kerana tiada siapa yang mampu bayar.

Ali dalam pembelaannya juga mengatakan Hidayah dah pun ambil wang dari bank tanpa diketahui orang lain sebanyak RM10000, wang kertas didalam tabung dan beberapa utas jam tangan milik arwah suaminya.

Share

Recent Posts

“Mampu ke cari pengganti macam aku, saya rupawan, genit manja” DS Vida

Semua pun dah tahu bahawa, Ahmad Iqbal Zulkefli kini sedang membawa diri ke negara jiran…

14 hours ago

Adik dedah mesej Datuk Fazley Yaakob “I’m not fantastic singer”

Dua kali berturut-turut penyanyi Dato Fazley Yaakob berada di dua kedudukan terbawah untuk rancangan Gegar…

18 hours ago

Peserta Gegar Vaganza 6, Roy masih terlantar di hospital

Penyanyi yang juga bekas peserta Gegar Vaganza iaitu Roy, dikatakan sedang terlantar dan masih lagi…

19 hours ago

Iqbal nak kenali Rossa lebih mendalam, “Suka tengok dia, sopan, tak gedik”

Berada di negara jiran Indonesia, Ahmad Iqbal turut menjadi perhatian setelah melahirkan hasrat untuk membeli…

1 day ago

“Kenapa mereka diperlakukan begitu, memalukan Dato Fazley dan Ani Mayuni” ~penonton

Semalam minggu kedua Gefar Vaganza telah berlangsung dengan lancarnya. Sekali lagi Aliff Aziz dan Adibah…

2 days ago

Luahan Rosa Serra, Shuk tak beri kerjasama? Rasa digantung tak bertali

Rossa Sera isteri kepada pelawak Shuk Sahar dilihat kini bertekad untuk tidak mahu lagi hidup…

2 days ago

This website uses cookies.