Ini sebabnya Datuk A Aida terima suntikan vaksin, artis pertama terima di Malaysia

2,268 views

Memang mencipta satu sejarah yang tersendiri buat penerbit terkenal, Datuk A Aida apabila menjadi golongan selebriti pertama yang menerima suntikan vaksin.

Ramai yang tak menyangka penerbit berumur 51 tahun itu menjadi artis tempatan pertama di Malaysia menerima suntikan.

A Aida selamat disuntik vaksin Pfizer-BioNTech di Dewan Sri Seroja, Putrajaya semalam.

Dari satu laporan oleh portal Harian Metro, Datuk A Aida bukanlah potong line sehingga boleh dapat vaksin awal.

Sebaliknya A Aida atau sebenarnya Zaidah Awang menerima suntikan ekoran dia merupakan antara pasukan Angkatan Pertahanan Awam Malaysia (APM) dan mempunyai pangkat Kolonel Bersekutu.

Dalam satu kenyataan A Aida akui dia tak ada rasa takut pun setelah mengetahui namanya dan tersenarai untuk suntikan vaksin Covid-19. Jom baca kenyataan A Aida.

“Setelah nama saya dah tersenarai untuk terima vaksin pada hari ini, saya rasa okay saja dan tak ada apa yang saya kena takut. Perasaan takut ini asdalah sesuatu yang amat subjektif dan semua orang ada pandangan serta rasa yang berbeza.”

“Jika ada orang yang fikir setelah di vaksin nanti boleh sebabkan kematian, apa yang boleh saya nak cakap ialah kematian itu sesuatu yang memang pasti dan boleh berlaku bila-bila masa saja.”

“Tidak perlu terima suntikkan pun, jika ajal sudah tiba, maka kematian akan menjelma juga. Setelah kita ambil suntikan vaksin ini, sekurang-kurangnya ianya akan dapat membuatkan sistem imunisasi badan kita menjadi semakin baik dan kuat.”

Tentang artis menerima suntikan, sebelum ini, penyanyi yang juga anggota kumpulan Elite iaitu Sasha Saidin merupakan artis pertama menerima suntikan.

Sasha dan suaminya Sirhan Wahab yang bekerja di Dubai, telah lengkapkan dua dos suntikan vaksin di Emirates Field Hospital, Dubai pada bulan Januari yang lepas.