Categories: Hiburan

Man didakwa temberang, konon sedekah, ini pula respon Shuib

Semasa berlangsungnya Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) sekitar bulan Mac tahun, pelawak dan pelakon Man Raja Lawak ada buat sumbangan yang dihebahkan melalui laman media Instaram miliknya.

Man telah meminta individu yang susah ketika PKP, untuk tampil bercriat dengannya, dan Man akan sumbang kepada mereka yang layak.

Namun begitu, usaha yang dibuat oleh Man itu dipersoalkan oleh seorang individu bernama Adam Mazwan yang maan dia mendakwa Man hanya acah-acah membantu, nak jadi hero di mata rakyat.

Adam membuat dakwaan bahawa Man telah temberang rakyat Malaysia kononnya dia ada sumbang ribuan ringgit kepada mereka yang susah hanya demi nak nampak seperti hero di mata orang ramai. Ini pendedahan yang ditulis oleh individu ini.

“Itulah la kau Man Raja Lawak, masa dulu kau temberang rakyat Malaysia acah-acah jadi hero konon kau sedekah beribu-ribu duit kepada orang miskin, sedangkan kau tidak ada sumbang pun, yes aku tahu.

“Sekarang ni Allah dah bayar cash, kini kau semakin tidak popular. Kau kena ingat yang jangan buat temberang ketika hidup. Aku memang tahu, kalau ada geng-geng kau nak sokong kau, aku tetap tahu hal berlaku”.

Man Raja Lawak mengetahui hal berkenaan dan telah upload semula tulisan dari Adan itu di laman IGnya. Malah Man Raja Lawak nak bertemu dengan Adam di balai polis selain nak samannya.

“Jom jumpa saya di balai. Saya akan tunjuk semua bukti depan mata kau nanti. Selepas itu aku akan saman kau pula. Yelah aku menyumbang memang nak nampak jadi hero kat mata semua orang”.

Melihat penulisannya mendapat perhatian Man, Adam tampil mencabar Man untuk tunjuk bukti derma duit selain mencabar Man untuk teruskan menyamannya.

Ini balas Adam: “Saman lah saya, kita tengok siapa yang akan menang kes ni di mahkamah. Bawa bukti sekali tentang transaksi sedekah dulu, bank in saja kan”

Kata-kata dari Adam ini ternyata mengejutkan para follower Man. Kemudian tampil komen yang menyokong Man mengatakan pelawak ini sememangnya seorang yang pemurah hati dan bukanlah kaki temberang.

Shuib Sepahtu juga menulis komen memberi sokongan kepada Man, dan mempersoalkan tindakan individu bernama Adam itu, umpama taka da kerja lain nak buat.

Kita kenyataan dan juga reaksi dari Man Raja Lawak tentang isu ini nanti. Man mula jadi sebutan setelah berjaya menjadi juara prgram Maharaja Lawak Mega musim lalu bersama kumpulan Puteh.

Share

Recent Posts

Abang Ali disahkan pergi buat selamanya akibat kemalangan, menangis Yusof Azmi

Aktivis terkenal Abang Ali yang sering bersama Yusuf Azmi (Semboyan) dimaklumkan telah menghembuskan nafasnya yang…

6 hours ago

Remy Ishak tak selesa bawa isteri pergi majlis

Pelakon Remy Ishak, 39 tahun, telah pun menamatkan zaman bujangnya pada bulan Ogos tahun 2021.…

7 hours ago

“Rela pegang ular atau pencuri masuk, berbanding jumpa hantu” ~Nora Danish

Demi menjayakan wataknya, pelakon popular Nora Danish sanggup memberanikan diri dan memegang haiwan reptilian iaitu…

10 hours ago

“Saya beritahu Bella, kita kena hormati pandangan orang lain” Aliff Aziz

Finalis Gegar Vaganza musim kelapan iaitu Aliff Aziz tak terlepas dari komen kurang baik dari…

1 day ago

“Ianya satu mimpi ngeri” Nynaa sebak bila teringat, suami upah dua bodyguard

Semua pun tahu tentang kisah yang melanda rumah tangga pelakon Nynaa Harizal dan suaminya, ahli…

1 day ago

Mira Filzah sah hamil, usia kandungan lebih kurang 6 bulan, Tahniah!

Teka teki tentang kehamilan pelakon jelita Mira Filzah akhirnya telah terjawab. Semalam, menerusi satu posting…

1 day ago

This website uses cookies.