Categories: Viral

Pelakon dedah kena reject jadi watak utama sebab tak nak jadi kekasih producer

Nama Adrea Abdullah mungkin ramai yang tak berapa nak kenali. Tetapi, sebenarnya wanita berumur 44 tahun ini dah pun berlakon dalam puluhan drama dan juga beberapa buah filem. Kesemuanya sebagai pelakon pembantu.

Antara lakonannya adalah dalam filem Sifu Dan Tongga, Kahwin Lima, Hantu Tok Mudim dan filem Blok 404 pada tahun 2018.

Pengalamannya sebagai pelakon, Adrea Abdullah ada cerita satu peristiwa yang tak dapat nak dilupakannya.

Menerusi satu video, Adrea menceritakan tentang pengalamannya semasa baru masuk dunia lakonan. Adrea menerima satu tawaran sebagai watak utama satu drama dan akan sign kontrak di sebuah lokasi penggambaran.

Akan tetapi, Adrea kena janji buat satu syarat ini, iaitu dia kena setuju untuk menjadi teman wanita kepada produser tersebut.

Bagi Adrea, pelawaan itu bukan lah nak ajak menjadi teman wanita semata tetapi lebih kepada nak jadi gadis pengiring.

Ini antara ayat yang diungkapkan oleh producer berkenaan: “Lepas ni hari-hari la kita jumpa kan. Adrea tahu berapa orang yang nak karektor ni? Awak ti masih baru lagi dalam industri lakonan ini. Ini peluang besar untuk awak, perlukan kena berkorban.

Terkejut dengan syarat berkenaan, Adrea memberitahu producer terbabit bahawa dia bukan perempuan sedemikian. Akan tetapi, dia janji untuk beri komitmen 200 peratus untuk bawa watak berkenaan.

Produser berkenaan hanya pandang Adrea dan minta balik. Kemudian, dua hari lepas tu, mereka teruskan penggambaran tanpa Adrea, tetapi dengan pelakon wanita lain. Adakah dia sanggup, hanya tuhan yang tahu.

Adrea memang kecewa, sebab dah tolak job lain untuk watak berkenaan, namun bersyukur kerana menolak pelawaan producer berkenaan.

Sepanjang menjadi pelakon, Adrea akui hanya seorang produser saja yang berperangai sedemikian.

@adreaabdul

Ade producer drama bagi syarat jadi ‘GF’ (gro/ skandal) baru dpt jadi heroine? Memang tak la! Cabaran adrea jadi pelakon baru, dulu. ##celotehadrea

♬ original sound – Adrea Abdul
@adreaabdul

Adrea tak sanggup mengangkang terus Kene buang dri shoot? Sorry I bukan pelacur! Tapi tak semua jahat, ramai producer lain yg baik2. ##celotehadrea

♬ original sound – Adrea Abdul

Jelas Adrea Abdullah, kadangkala pelakon tidak popular itu bukan tak berbakat, namun tidak diberi peluang seperti yang dia kena tu.

Nama Adrea Abdullah mungkin ramai yang tak berapa nak kenali. Tetapi, sebenarnya wanita berumur 44 tahun ini dah pun berlakon dalam puluhan drama dan juga beberapa buah filem. Kesemuanya sebagai pelakon pembantu.

Antara lakonannya adalah dalam filem Sifu Dan Tongga, Kahwin Lima, Hantu Tok Mudim dan filem Blok 404 pada tahun 2018.

Pengalamannya sebagai pelakon, Adrea Abdullah ada cerita satu peristiwa yang tak dapat nak dilupakannya.

Menerusi satu video, Adrea menceritakan tentang pengalamannya semasa baru masuk dunia lakonan. Adrea menerima satu tawaran sebagai watak utama satu drama dan akan sign kontrak di sebuah lokasi penggambaran.

Akan tetapi, Adrea kena janji buat satu syarat ini, iaitu dia kena setuju untuk menjadi teman wanita kepada produser tersebut.

Bagi Adrea, pelawaan itu bukan lah nak ajak menjadi teman wanita semata tetapi lebih kepada nak jadi gadis pengiring.

Ini antara ayat yang diungkapkan oleh producer berkenaan: “Lepas ni hari-hari la kita jumpa kan. Adrea tahu berapa orang yang nak karektor ni? Awak ti masih baru lagi dalam industri lakonan ini. Ini peluang besar untuk awak, perlukan kena berkorban.

Terkejut dengan syarat berkenaan, Adrea memberitahu producer terbabit bahawa dia bukan perempuan sedemikian. Akan tetapi, dia janji untuk beri komitmen 200 peratus untuk bawa watak berkenaan.

Produser berkenaan hanya pandang Adrea dan minta balik. Kemudian, dua hari lepas tu, mereka teruskan penggambaran tanpa Adrea, tetapi dengan pelakon wanita lain. Adakah dia sanggup, hanya tuhan yang tahu.

Adrea memang kecewa, sebab dah tolak job lain untuk watak berkenaan, namun bersyukur kerana menolak pelawaan producer berkenaan.

Sepanjang menjadi pelakon, Adrea akui hanya seorang produser saja yang berperangai sedemikian.

Jelas Adrea Abdullah, kadangkala pelakon tidak popular itu bukan tak berbakat, namun tidak diberi peluang seperti yang dia kena tu.

Share

Recent Posts

“Saya pun kena, diminta minum di kelab” Uyaina Arshad

Pelakon yang kini sedang meningkat namanya iaitu Uyaina Arshad ada buat satu pendedahan bahawa ada…

10 hours ago

Tauke Jambu belum beristeri dua, itu semua lakonan semata

Baru-baru ini melalui satu video temubual dengan portal Mstar, Tauke Raja Lawak hadir bersama wanita…

1 day ago

Dugaan buat Ella.. “Hanya family yang tahu keadaan saya ni”

Dalam diam rupanya penyanyi rock terkenal tanah air, Ella Aminuddin, 55 tahun, kini mengalami anxiety…

1 day ago

Tauke akui kahwin dua dengan Shu, dapat izin dari isteri pertama, Nadia

Pelakon dan pelawak Tauke Jambu kini dah menjawab semua soalan tentang kisah perkahwiannnya. Tauke memberi…

2 days ago

“You jangan nangis, ampunkan I..” Ini perbualan terakhir Shuib dan Siti Sarah

“You jangan menangis, daddy jangan sedih ye. Ampunkan dosa-dosa saya tau. Love you.” Itu ungkapan…

2 days ago

Ramai sebak Shuib datang Sepahtu Reunion, buat kejutan pada Jep, Ilya dan Rahim

Rancangan hiburan Sepahtu Reunion Live 2021 telah berlangsung secara live malam tadi. Namun episode kali…

2 days ago

This website uses cookies.