Categories: Hiburan

Suami Lufya, Dr Che Hafiz akhirnya beri kenyataan

Kisah rumah tangga melibatkan selebriti bernama Lufya Omar telah jadi viral minggu lepas setelah satu entry yang ditulis di laman media social Instagram milik pelakon itu. Dari kenyataannya, dia dah pun kena block dengan suaminya di laman IG dan dirinya telah dianiayai suami sendiri.

Akhirnya, suami kepada Lufya Omar, iaitu Dr Che Muhammad Hafiz Che Baharum, telah tampil membuat satu kenyataan kepada pihak media, melalui satu portal media hiburan. Dari laporan itu, Che Hafiz telah membuat satu pengesahan bahawa dirinya sudah menjatuhkan talak kepada isterinya itu minggu lalu, setelah menerima perminataan dari Lufya untuk bercerrai.

Jelas doctor ini, perkara berkenaan dilafazkannya menerusi perbualan di WhatsApp selepas mereka berdua temui jalan buntu untuk memulihkan rumah tangganya.

Kata Che Hafiz, dia dah terima permintaan dari Lufya untuk mohon cerrai dan dia dah pun sambutnya dengan cara baik minggu lalu. Ianya berlaku ketika mereka berhubung di WhatsApp untuk bincangkan hal rumah tangga. Akan tetapi, katanya, perbualan kami tidak mencapai kata sepakat

Apabila pihak media bertanya tentang punca menerumus kepada masalah perkahwinannya, Dr Che Hafiz tak nak ulas lanjut.

Apapun, Che Hafiz berharap supaya kes ini dapat diselesaikan dengan cara yang lebih baik.

“Sy hrp penjelasan ni dah jelas. Ia sgt peribadi utk sy kongsikan. Byk hati yg kena dijaga.  Tapi sy harap supaya netizen tak buat sbarang speku.Saya dah lebih kenalinya dan begitu juga dengan dirinya. Doakan yg baik-baik untuk kami demi anak kami. Selebihnya, biarlah kami yg selesaikan”

Akuinya lagi, dia dan Lufya memang dah tak lagi duduk bersama tinggal sebumbung bermula kira-kira tiga bulan lepas.

Untuk info kalian, Lufya dan Che Hafiz telah disatukan pada tarikh 26 November 2016 dan mereka berdua telah dikurniakan seorang anak perempuan bernama Laana Haura, 2 tahun. Semoga baik-baik buat mereka mereka berdua.

Share

Recent Posts

Ibu dilabel bibik.. Ini reaksi Anna Jobling

Nama Anna Jobling kini sedang meningkat naik. Pemilik nama sebenarnya, Anna Ellisa Gustin Jobling Abdul…

4 hours ago

“Mengata orang, nanti balik kat ampa” Ibu Masya Masyitah

Sudah beberapa kali penyanyi remaja, Masya Masyitah tampil dengan gaya atau fesyen yang kurang disenangi…

5 hours ago

“Shila, apahal ko tindik hidung tu”

Antara peserta pilihan untuk rancangan Gegar Vaganza musim ke sembilan ini ialah penyanyi Shila Amzah,…

1 day ago

Kisah misteri wanita lagu viral “Begitu syulit lupakan Rehan”, 16 kali dah hamil

Antara lagu yang terngiang ngiang sekarang berbunyi seperti ini: “Begitu syulit lupakan Rehan, apa lagi Rehan…

1 day ago

Ini penjelasan penuh dari Aprena Manrose tentang berniqab

Ini sedikit cerita dan perkembangan tentang pelakon Aprena Manrose yang juga adik kepada Oktavia Manrose…

2 days ago

“Kami akan cuti tak lama lagi, masa tu saya tak sekat wajah Bilal” Neelofa

Baby Bilal, anak sulung kepada Neelofa dan Pu Riz seringkali jadi tajuk utama media di…

2 days ago

This website uses cookies.