Syamsul Yusof dedah punca rumah tangga dilanda badai, akui Sarah isteri yang baik

6,811 views

Kisah perkahwinan Syamsul Yusof dan isteri Puteri Sarah Liyana menjadi spotlight sejak beberapa bulan ini. Semuanya kerana ada mata-mata yang ternampak Puteri Sarah telah hadir ke pejabat agama. Turut kelihatan ketika itu ialah ibu kepada Syamsul Yusof. Malahan Puteri Sarah Liyana juga telah unfollow suaminya di laman media sosial.

Sejak itu, kedua mereka tidak ada memberi kenyataan rasmi sebliknya mengambil pendekatan berdiam diri dan meminta agar semua orang mendoakan mereka.

Namun semalam, akhirnya Syamsul Yusof tampil bercerita setelah ditanya pihak media.

Syamsul akui perkahwinan mereka sedang diuji dan kini dalam proses nak baiki hubungan antara mereka berdua.

Anak kepada Yusof Haslam ini juga berkata Puteri Sarah Liyana hadir ke pejabat agama tetapi tidak berkaitan dengan kes pecraian.

Syamsul juga ada mendedahkan perkara yang menjadi punca rumah tangganya dilanda badai.

Sekarang memang semua orang dah tahu dia pergi ke pejabat agama. Namun bukanlah disebabkan kami mahu bercrai. Cumanya dah tak ada jalan lain, kami kena pergi kaunseling dan ambil nasihat”.

Saya dan Puteri Sarah sedang dalam proses baiki hubungan suami isteri. Saya tak mahulah nak cakap lebih berkaitan perkahwinan kami tapi apa yang boleh saya katakan, dia adalah seorang isteri yang amat baik. Paling penting sekarang adalah anak-anak kami”.

Ini berlaku maybe kerana saya terlalu obses dengan kerja saya. Jadi umpama macam satu penyakit, saya ni gila dengan kerja. Patut bila sesuatu kerja siap, kita relaks.

Nak cakap bab duit, syuur alhamdulillah, rezeki tu memang ada. Namun entah mengapa saya memang selalu saja nak kerja“.

Dugaan bertambah buat Syamsul Yusof setelah ada phak yang mula menabur cerita tak benar kepadanya malah ada juga pihak yang memberi mesej yang agak kasar kepada, dan seperti berbaur ugutan.

Syamsul mengambil keputuasn untuk buat report polis kerana kes berkenaan.

Saya agak stress tengah busy nak siap filem dan lagu kemudian sekarang kena perbaiki hubungan kami. Oleh itu, saya memang mahukan ketenangan“.

Tiba-tiba ada kes pasal orang buat cerita tak betul dan kemudian ada mesej kata-kata sepeti ugtan. Mood saya sekarang sedang sakit hati”.

Apapun diharapkan hal ini tak akan menjejaskan saya dan Puteri Sarah dalam urusan nak perbaiki hubungan kami sebagai suami isteri.

Puteri Sarah seorang yang amat memahami dan walau apa yang terjadi pada, dia selalunya akan beri sokongan“.

Syamsul Yusof dan Puteri Sarah Liyana sudah 6 tahun berkahwin dan mempunyai dua orang cahaya mata yang comel belaka. Semoga rumah tangga mereka kembali memilik sinar kebahagiaan.