Ini kenyatan dari individu yang ‘sound’ warga emas, Carl Samsudin namanya

2,008 views

Sekarang ini sedang tular satu video yang membuatkan ramai netizen panas hati. Menerusi satu video, ramai yang mendidih darahnya apabila menonton satu video menunjukkan seorang pemuda yang dilihat mempersoalkan kehidupan seorang warga emas ketika di pusat transit gelandangan di ibu kota.

Pemuda berkenaan dilihat seakan kurang ajar kerana memalukan warga emas tersebut di depan orang ramai.

Pertanyaan pemuda tersebut menyatakan adakah warga emas itu menyesal kerana tak kerja dan buat betul-betul ketika masa muda, dilakukan secara terbuka di depan orang ramai, membuatkan ramai melabelnya sebagai seorang yang biadap.

Dalam masa sehari ramai yang meluahkan rasa kurang senang dengan pemuda berkenaan termasuklah ramai artis.

Akhirnya setelah satu hari kes menjadi buah mulut orang ramai, pemuda tersebut tampil beri kenyataan.

Nama pemuda atau individu berkenaan ialah Carl Samsudin, seorang usahawan muda yang berjaya di Malaysia ini.

Melalui laman Instagram, Carl Samsudin memohon maa di atas kesalahannya dan menyatakan apa yang berlaku sebenarnya.

Memang langsung tiada niat untuk menjatuhkan air muka pakcik berkenaan, Carl mengatakan, petikan separuh video itu telah memperlihatkan dirinya seperti berbuat sedemikian.

Carl Samsudin juga akui kesilapannya setelah tidak memakai pelitup muka atau face mask, dan telah diambil kenyataan serta di denda oleh pihak berkuasa.

Ini pula cerita dari Carl Samsudin tentang kejadian dengan pakcik berkenaan, dan mungkin nada yang digunakan membuatkan dia seakan sound pakcik tersebut, walhal dia hanya mahu beri semangat.

Selain itu Carl Samsudin melalui peguamnya telah kenal pasti individu yang menyebarkan video berkenaan dan melalui kenyataan awal diakatakan ada unsur untuk menjatuhkannya. Kita tunggu kenyataan dari pihak lawyer Carl Samsudin tentang isu ini nanti.