Ibu diusia 16 tahun, gadis ini akan ambil SPM tahun ni

29,157 views

Ini satu kisah luar biasa yang menarik perhatian ramai. Seorang ibu muda telah berkongsi kisahnya menerusi laman media dan telah menjadi tular.

Menjadi seorang ibu pada usia 16 tahun, wanita bernama Syadira Nor kini turut berjuang untuk mengambil peperiksaan utama di negara ini iaitu exam Sijil Pelajaran Malaysia atau SPM.

Mempunyai agak ramai follower di aplikasi TikTok, Syadira muatnaik video pengalamannya untuk bergelar ibu muda.

@syadiranor

alhamdulilah🥰 taksangka dah jadi seorang ibu😘 to NairaAleena untung awak dapat mumy muda😛 boleh tiktok together nnt hehe

♬ when i look at you – audiobear

Itu caption yang ditulis oleh Syadira: “Syukur alhamdulilah, tidak disangka sekarang ni dah bergelar sebagai seorang ibu. Kepada baby Naira Aleena, untunglah awak dapat ibu muda. Nanti boleh kita tiktok bersama nanti ye”.

Syadira ada menulis yang mana mengatakan dia rasa bertuah melahirkan anak sulungnya itu pada umur 16 tahun pada tarikh 7 Julai tahun 2020.

Baby girl yang comel dilahirkan dalam keadaan sihat dan diberi nama Naira Aleena. Katanya, baby berkenaan lebih mirip kepada wajah bapanya.

Memang lasak dalam perut mommy dia. Last-last muka copy macam ayahnya. Semoga Naira Aleena akan jadi seorang anak yang taat”.

Menerusi satu lagi perkongsian, Syadira turut mendedahakn dia akan menduduki peperiksaan SPM tak lama lagi. Ibu muda ini memakai baju sekolahnya dan menulis: “Kena ambil SPM tahun ni tapi kena jaga anak”.

Video yang dimuat naik oleh Syadira menjadi viral dan sudahpun ditonton lebih dari sejuta kali. Video pertama mendapat 200 ribu views mankala video kedua mendapat satu juta enam ratus ribu views. Satu jumlah yang amat banyak.

@syadiranor

🤭 ##fyp ##spm ##mamamuda

♬ original sound – aimn.iqml_

Rata-rata kagum dengan Syadira yang mampu menjaga anak disamping menduduki peperiksaan yang juga amat penting untuk masa depannya itu. Ramai yang mengucap selamat maju jaya buat ibu muda ini dan berharap Syadira akan menjadi ibu serta pelajar SPM yang cemerlang kelak.