Ini bukan gurauan dan jangan ambil mudah

3,658 views

Artis popular tanah air, Nazim Othman telah menyatakan bahawa dia amat bersimpati dengan apa yang terjadi pada penyanyi baru nak up yang kian meningkat naik iaitu Zynakaal apabila dia ditahan polis akibat mencderakan pekerja di satu stesen minyak.

Jelas pelakon kacak ini, sebenarnya dia tidak lah rapat sgt dengan Zynakaal tetapi jelas Nazim lagi, karektor Zynakaal itu dilihat sangat berbeza dengan penampilan yang biasa dan mungkin Zynakaal mengalami msalah melibatkan emosi.

Menurut Nazim Otham lagi, tujuan dia membuat video dengan meluahkan perasaan smpati dan sediih bagi Zynakaal adalah kerana dia selalu berbalas komen di laman sosial Instagram dengan Zynakaal malah Nazim menyifatkan Zynakaal sebagai seorang yang kelakar dan juga mempunyai bakat yang besar selepas dia mendengar lagi berjudul “Terbang” milik Zynakaal.

Jelas pelakon ini juga, memang tidak dinafikan bahawa kita semua mempunyai mslh dalam hidup dan terpulang pada diri kita sendiri bagi menangai maslh itu jika tidak dirawat ia boleh memudaraatkan mntal kita sendiri jelasnya.

Nazim Othman juga menyifatkan bahawa penyanyi baru itu mungkin sedang mengalami tekann peraasaan yang menjerumuskan dia melakukan tindakan agak drastik seperti itu.

Sementara itu, Nazim juga turut meminta khususnya masyarakat kita agar lebih prihatin dengan gejala masalah meental dan tidak memandang masalah ini dengan enteng dan ia mungkin akan terjadi kepada sesiapa sahaja di dalam kalangan kita.

Dia turut memberitahu agar jika ada kenalan serta orang di sekeliling kita yang mempunyai tanda-tanda masalah meental segeralah membantu mereka dan tidak memandang hal ini dengan remeh saja.

Untuk pengetahuan, Jumaat semalam, pihak  Mahkamah Majistret Ampang Kuala Lumpur telah menjatuhkan hukumn serta deenda kpd penyanyi baru popular iaitu  Muhammad Raziq Rosli atau lebih dikenali sebagai Zynakaal sebanyak RM2,800 kerana dia telah mencderakan pekerja stesen minyak serta hlg tugas pihak polis.