“35 hari terlantar di hospital, isteri mandikan saya, cuci punggong” Muss

2,395 views

Nama Muss, bekas vokalis kumpulan May diangkat sebagai naib juara dalam rancangan reality nyanyian Gegar Vaganza musim ke7 (GV7).

Walaupun gagal merangkul kejuaraan di GV7, dek kerana persembahan pertama yang dikatakan kurang memuaskan, Muss tetap gembira dan bersyukur.

Malahan, penyanyi bersuara rock ini mendedikasi kejayaannya kepada isterinya yang tercinta iaitu Suraya.

Bagi Muss, Suraya telah banyak berkorban sepanjang perkahwinannya dan sentiasa ada di sisi tak kira susah dan senang, setia bersama. Berkahwin lebih 23 tahun, Suraya dilabel sebagai tulang belakang kepada Muss.

Muss yang kini berumur 52 tahun, sempat bercerita tentang kisah dirinya jatuh sakit sehingga koma yang berlaku pada dua tahun lepas.

Ketika itu terserlahlah kehebatan seorang isteri yang menjaga tanpa sebarang keluhan. Jom baca pendedahan dari Muss tentang isterinya itu menerusi satu foto yang diupload di laman Ig miliknya.

“Inilah merupakan tulang belakang diri saya. Dah 23 tahun kami berdua mendirikan rumahtangga sehingga sekarang. Ketika ada masa susah, dia tak ada nak mengeluh pun”.

“Kisah dua tahun lalu, yang mana saya terlantar di hospital selama 35 hari, isteri saya ini sentiasa ada di sisi. Dia mandikan saya, cuci punggong saya semasa kat hospital dulu. Satu kali tak pernah dia mengeluh”.

“Selepas sakit dulu, saya ada masalah memori sukar nak ingat, saya selalu tanya soalan yang sama berulang kali dan isteri saya akan sentiasa jawab setiap soalan dengan penuh kesabaran”.

“Isteri saya ini jugalah yang uruskan perjalanan seni saya, dia memang akan selalu di sisi. Thanks permaisuri hati, my love, Suraya”.

Itulah kasih sayang yang penuh teguh diberikan seorang isteri kepada suaminya. Sangat hebat isteri Muss, untung betul Muss.

Kalau nak tahu, Muss sebelum ini pernah jatuh koma selama lebih seminggu pada bulan Julai tahun 2017. Ketika itu, Muss terkena demam panas yang amat teruk sehingga sawan dan meracau.