Baru tengok drama paling best, cuba teka siapa aktornya, respon balas Neelofa

4,763 views

Media sosial kecoh hari ini apabila pelakon Sharnaaz Ahmad dan juga ushawan Noor Nabila yang juga merupakan kakak kepada artis popular Malaysia, Neelofa hadir ke mahkamah untuk ke rumah tangga mereka. Nampaknya, Sharnaaz telah buat kenyataan dan tidak setuju untuk bercerrai.

Dalam pada itu pihak Mahkamah Rendah Syariah telah mengarahkan Sharnaaz Ahmad dan kakak kepada Neelofa iaitu Noor Nabila Mohd Noor untuk melantik jawatankuasa pendamai pada 30 September ini berkenaan tuntutan pencerraian mereka berdua.

Dalam pada masa yang sama, Neelofa juga dikatakan telah berkongsi status sindiran di pelbagai laman sosialnya seolah-olah dia menujukan status tersebut kepada seseorang.

Ramai yang beranggapan bahawa status tersebut telah ditujukan pada suami kakaknya iaitu pelakon Sharnaaz Ahmad. Ini kerana kes pencerraian Noor Nabila iaitu kakaknya masih lagi berjalan.

Ini antara komen dari Neelofa: “Semoga Ya Allah Ya Bari Yang Maha Merancang, susunkan jln penceritaan yg terbaik dan semoga semuanya akan faham dan tahu the TRUTH. Aamiin ya rabb Aamin”

Untuk pengetahuan semua, pelakon Sharnaaz Ahmad berkata dia tidak bersetuju dengan permohonan tuntutan cerrai oleh isterinya, Nabila dengan alasan masih mahu menyelamatkan perkahwinanya.

Menurut Noor Nabila, dia memberitahu alasan tuntutan pencerraiannya ialah kerana dia dan Sharnaaz tidak lagi tinggal sebumbung sejak Februari 2018 dan tiada nafkah batin lebih setahun juga isu nafkah zahir RM500 sebulan.

Pelakon dan pengacara cantik jelita Neelofa juga meluahkan kaa-kata moral support kepada kakak kesayangannya ketika dia berada di New York Fesyen Week.

Neelofa meminta agar Allah melindungi minda, emosi dari sebarang kejahatan agar dapat befikir secara tenang dan membuat keputusan terbaik.

Turut menyidir seseorang di Instastory nya tapi jelasnya ianya hanya drama TV. Namun lebih pedas apabila Neelofa memuat naik status sindiranya di laman sosial Twitter.

Tweet yang dimuat naik itu dikatakan tidak ditujukan pada sesiapa individu namun jelasnya dia terpaksa meluahkan apa yang terpendam dalam hati kerana menurutnya ianya merupakan isu yang keterlaluan.

Macam-macam pula ya drama kali ini. Semoga semuanya bejalan dengan lancer jika ada masalah tidak puas hati antara dua pihak haruslah bersemuka dan menyelsaikan dengan baik.