“Jam 3 pagi, demam panas datang lagi.. Tolong pergi dari badan anak saya please”

6,041 views

Hati seorang ibu dan bapa, sudah tentu akan sayu dan luluh jika melihat anak sedang tidak sihat didepan mata. Apatah lagi, anak kecil yang masih lagi tidak pandai bercakap pun. Hanya tuhan saja yang tahu, bagaimana perasaannya.

Itulah yang sedang dirasai oleh pasangan pelakon Amar Baharin dan juga isterinya Amyra Rosli.

Beberapa hari lepas anak keduanya iaitu Ayra Aryssa, yang baru berumur 2 tahun, telah masuk ke hospital kerana demam yang terlalu panas. Suhu sampai mencecah 40 darjah celsius.

Akhirnya doktor mengesahkan anaknya itu alami Kawasaki disease.

Dua hari lepas, Amyra Rosli terkejut setelah menerima panggila dari pihak hospital setelah anaknya itu dilihat mengalami penurunan kadar oksigen yang mendadak.

Amyra terus bergegas ke hospital, dan syukur semuanya telah selamat, dan Ayra telah kembali stabil.

Semalam, merupakan hari kelima Ayra Aryssa masuk hospital. Dalam perkembangan terkini, di waktu siang, anaknya itu telah bangun dari tidur dan menunjukkan sikap yang amat baik.

Ayra Aryssa dilihat telah mula petah bercakap, dan lebih aktif.

“Syukur, alhamdulillah sekarang ni di hari kelima, adik dah mula petah berborak.” Itu yang ditulis oleh Amyra Rosli.

Pelakon ini turut muatnaik video anaknya yang sedang membebel itu. Sudah tentu perasaan yang amat gembira buat ibu bapanya.

Rakan-rakan artis dilihat banyak memberi komen dengan memberi kata-kata semangat kepada Amar Baharin dan juga Amyra Rosli.

Shuib Sepahtu menulis: “Semoga akan cepat sembuh sayang. Ya Allah, permudahkan urusan anak dan keluarga ini.”

Ramai lagi yang komen seperti Elvina, Mira Filzah, Datin Seri Shahidah, Tomok, Janna Nick, Hannah Delisha, Catrionas Ross dan lain-lain.

Beberapa jam selepas video Ayra Aryysa petah bercakap, sekitar jam tiga pagi tadi, Amyra sekali lagi update keadaan terkini anaknya itu.

Ternyata, sekali lagi Ayra Aryssa terkena symptom demam panas.

“Demam panas dia datang lagi malam ni. Kepada Kawasaki, pergilah jauh-jauh, pergi dari badan anak saya please. Saya sangat rindu pada dia kembali aktif.”

Itulah perkembangan terkini tentang anak Amar Baharin dan juga Amyra Rosli. Sama-sama kita doakan agar Ayra Aryssa cepat sembuh.