Kalau kandungan kuat baru share, Nelydia Senrose mohon doa

5,179 views

Pejam celik, kini dah lebih dari setahun pelakon Nelydia Senrose dan suaminya Mohd Hafez mendirikan rumah tangga.

Jika dah kahwin lebih dari setahun ni, almaklumlah, soalan tentang anak sudah tentu sering ditanya,

Bagi kedua mereka, apabila ditanya soalan berkenaan, mereka hanya mampu reda kerana belum lagi diberikan rezeki untuk timang cahaya mata.

Akui memang ramai yang Tanya soalan tentang bila nak dapat anak, Nelydia memberitahu dia tak ada rasa tekanan sebab baginya usia perkahwinan mereka masih lagi awal.

Jelasnya soal anak ni, mungkin belum sampai masanya lagi untuk mereka. Malah Nelydia akur rezeki berkenaan zuriat ini adalah ketentuan daripada Allah.

Ini komen dari Nelydia Senrose: “Jika ada rezeki, memang saya mahu nak menimang cahaya mata. Cumanya, mungkin masa sekarang ni, ianya belum sesuai. Apapun, saya tetap akur dan reda dengan aturan dari nya.

“Oleh itu, saya minta doa dari orang ramai tentang soal ini. Hal tentang rezeki termasuk zuriat, ajal, pertemuan dan jodoh semua merupakan ketentuan dari Illahi”.

Sementara itu, Nelydia memebritahu jika dan confirm hamil, dia akan share berita berkenaan kepada semua. Namun, mengambil pendekatan lebih berwaspada, Nelydia tak akan share jika kandungan belum lagi kuat.

“Memang satu yang normal bila seseorang tu dah kahwin, orang akan tanya tentang anak dan bagi saya, ianya takdelah sensitif mana pun.

“Namun begitu, jika saya sah hamil nanti, saya tidak akan share awal sangat kat orang ramai semua. Hanya jika kandungan dah ‘kuat’, dan dah stabil, baru saya kongsi kat semua orang termasuk peminat”.

Tahun lepas pada tarikh 6 April, Nelydia Senrose telah diijabkabulkan dengan businessman bernama Mohd Hafez Halimi di sebuah hotel di ibu kota. Nelydia merupakan adik kepada Uqasha Senrose dan kakak kepada Raysha Rizrose.