Pelawak wanita tangal baju, disahkan telah ditahan polis, direman tiga hari

5,460 views

Setelah dua hari video seorang wanita yang membuat onar dengan menanggal baju ketika membuat satu persembahan di pentas komedi, akhirnya kini disahkan wanita itu telah ditahan pihak berkuasa.

Piha polis telahpun mengesahan penahanan pelawak wanita, yang yang menanggalkan pakaiannya itu.

Dari laporan pihak media, wanita berkenaan berumur 28 tahun, ditahan di Petaling Jaya sekitar jam 10 lebih malam semalam.

“Suspek wanita yang mendakwa dirinya telah berasal dari Kuala Kangsar, Perak, itu telah pun ditahan satu pasukan pegawai dan anggota dari Unit Siasatan Jenyah Terkelas, Jabatan Siasatan Jenyah, Polis Bukit Aman.”

“Ketika penahanan itu, pihak polis turut merampas beberapa barangan berkaitan, dan ini termasuk baju kurung, tudung, skirt pendek dan telefon bimbit yang dipercayai dipakai wanita berkenaan semasa mengadakan persembahan berkenaan.”

Dalam satu komen, Setiausaha Polis Malaysia, Polis Diraja Malaysia, PDRM, iaitu Datuk Noorsiah Mohd Saaduddin telah memaklumkan suspek kini ditahan reman selama tiga hari bermula hari ini hingga 12 Julai ini untuk membantu siasatan video yang tersebar itu.

“Suspek kini ditempatkan di Ibu Pejabat Polis Daerah Brickfields buat masa sekarang ini dan siasatan masih diteruskan.”

Untuk info, sebelum ini, ada satu video berdurasi 54 saat yang memperlihatkan seorang wanita, berbaju kurung dan memakai tudung, membuat persembahan di sebuah kelab komedi dan memperlekehkan agam dengan mengatakan dia dah hafal sebanyak 15 juzuk sebelum menanggalkan pakaian di hadapan penonton.

Wanita ini kemudian ada membuat live sehari selepas itu dan memberitahu namanya ialah Amy atau nama penuhnya Siti Amira Natasha, yang sudah berkahwin namun mempunyai tujuh orang kekasih.

Dari percakapan Amy atau Siti Amira Natasha itu, ramai netizen beranggapan dia seakan tidak berapa betul.