Rita Rudaini sound bekas suami Lufya, pedas betul kena

4,981 views

Melalui satu laporan portal hiburan, pelakon terkenal Rita Rudaini dilihat telah memberi satu ingtan khas kepada bekas suami Lufya Omar, iaitu Dr Che Hafiz.

Ini berkenaan isu untuk tunaikan tanggungjawab ketika memberi nafkah kepada anak tungal mereka yang bernama Laana Haura.

Jom baca apa yang diingatkan oleh Rita Rudaini kepada Dr Che Hafiz ini.

Jelasnya seakrang ni semua dah canggih oleh itu dengan adanya teknologi pada masa sekarang ini, tanggungjawab untuk tunaikan pemberian nafkah itu lebih mudah.

“Dah ada akaun bank sendiri ke belum Laana Haura tu? Lebih senang la daddy Haura nak beri duit nafkah kepada Laana Haura. Sekarang ni kita hidup di dalam zaman canggih dan moden. Pelbagai cara dan cabang jika nak beri duit nafkah pada anak.

“Tinggal nak beri dengan tak mahu beri saja. Tapi janganlah nak berdrama kata dah beri namun sebenarnya hado”.

Rita menyatakan bahawa tidak salah untuk seseorang itu nak happy dan bergembira kat luar tu, namun begitu tanggungjawab jangan sesekali nak diketepikan.

“Nak bergembira, pergilah tetapi janganlah lupa untuk beri nafkah anak. Akan dapat pahala. Malu kat oranglah kalau kerja sebagai doktor tapi bengap berkenaan hal tanggungjawab.

“Tanggungjawab sebagai bapa tidak perlu pun kena bayar masuk kolej untuk belajar. Kalau rasa diri tu seorang manusia, jadilah manusia yg bertanggungjawab.

“Kalau tak tahu nak bertanggungjawab, sila jangan jadi manusia. Tukarlah jadi tapir ke, atau tenuk ke, sebagainya“.

Fuh memang pedas betul teguran dari Rita Rudaini kepada bekas suami Lufya ini.

Kalau nak cerita kembali, Rita Rudaini sering terpalit dengan kisah berkenaan tuntutan nafkah untuk anak dari bekas suaminya iaitu pemain bola sepak negara, Aidil Zafuan.

Mereka berdua pernah berkahwin pada 2013 dan mempunyai dua anak lelaki iaitu Airit Rayyan Rizqin dan juga Airit Qaqa Arjuna.