Ayah Pu Riz ialah Datuk Seri Ismail, businessman berjaya, bukan calang orangnya

9,688 views

Selepas ada isu mengatakan Neelofa ada transfer duit kepada Pu Riz, tuan punya badan lantas menafikan tuduhan berkenaan. Ternhyata ianya satu hal yang tak benar sama sekali.

Mungkin ramai yang tak tahu, family Pu Riz ini bukanlah orang biasa-biasa. Ayah kepada Pu Riz atau nama sebenarnya Haris Ismail adalah seorang ahli perniagaan yang berjaya.

Nama ayah Pu Riz ialah Datuk Seri Ismail, businessman yang berjaya namun sememangnya seorang yang amat rendah diri.

Hal ini disahkan oleh seorang produser iaitu Datuk Ayu Puteh yang merupakan kenalan kepada family Pu Riz.

Datuk Ayu Puterh dah kenal dengan ayah kepada Pu Rzi sejak tahun 2005 lagi, dah lebih kurang 15 tahun.

Katanya, Pu Riz ada memiliki business sendiri iaitu kedai makan Food Station yang dah ada ada 10 cawangan di seluruh negara.

Saya mula kenali Pu Riz masa tu umur dia baru 10 tahun sedang belajar di Sekolah Rendah Islam Al-Amin Besut, Terengganu. Setahu saya dia lelaki yang baik dan memang sesuailah kalau nak dibuat suami.”

Pu Riz manage business iaitu restaurant Food Station, dah ada 10 outlet kat Malaysia. Memang ada yang kata PU Riz ni kaya sebab ibu bapa dia.”

Neelofa tu seorang yang berkemampuan namun begitu Pu Riz sebenarnya mampu nak tanggung bakal isterinya mengikut kemampuan dirinya. PU Riz seorang yang berpelajaran tinggi sama dengan dengan Neelofa.”

Pu Riz ini memang cemerlang dalam bidang pelajaran dan merupakan graduan Universiti Al-Azhar, Mesir dalam bidang Pengajian Islam.

Kini Pu Riz sedang sambung pengajiannya peringkat Ijazah Sarjana Muda di UIA dalam bidang law, undang-undang pula.

Tentang bapa Pu Riz iaitu Datuk Seri Ismail, Datuk Ayu kata businessman itu tak mahu dikenali ramai, mengambil pendekatan merendah diri saja. Kata Datuk Ayu, dia dan ayah Pu Riz terlibat dengan agensi pembekal pekerja.

Saya kenal Datuk Seri Ismail kerana kami sama-sama dalam satu persatuan perniagaan. Dah 15 tahun kami kenal dan saya boleh kata bapa dia seorang yang kaya-raya, business dia amat berjaya.”

Bapa Pu Riz ni ahli perniagaan yang berjaya tetapi tak nak heboh dan beliau juga memang rendah diri. Datuk Seri Ismail tak suka dunia glamour ni. Kami buat perniagaan agensi iaitu sebagai pembekal pekerja untuk satu Malaysia.”

Itulah cerita dari Datuk Ayu Puteh tentang family Pu Riz dan juga Datuk Seri Ismail. Harapnya selepas ini janganlah nak perlekehkan family orang sampai buat cerita yang entah apa-apa.