“Habis raya buka balik” Ifa Raziah dipersoal hanya bertudung bulan Ramadhan

1,443 views

Di bulan Ramadhan ini satu perubahan dibuat oleh pengacara dan penyanyi Ifa Raziah yang tampil dengan imej bertudung.

Sebenarnya ini merupakan tahun ketiga Ifa Raziah memakai tudung di bulan Ramadan yang penuh kemuliaan ini.

Jelas Ifa Raziah, dia mengambil peluang di bulan ini untuk medapatkan sebanyak pahala yang mungkin.

Walaupun tindakan Ifa tersebut telah dipersoalkan orang lain, tetapi kata Ifa urusan ibadah merupakan urusannya dengan Allhah.

“Bulan yang elok untuk buat amal ibadah, eloklah jika kita sedar diri kita ni jahil, jadi bulan ini kita ambil kesempatan untuk rebut dapatkan pahala.”

“Kalau tengok bulan sebelum ini, lihat very the jahil, saya buka-buka, jadi pada bulan Ramadhan ini, saya akan menutup aurat. Kalau boleh doakanlah mana tahu saya dah tak buka-buka dah lepas ni terus. Mana tahu kan.”

“Ini kali ketiga, dah tahun ketiga saya buat perubahan. Seminggu sebelum bulan Ramadhan saya akan mula bertudung, dan kemudian saya akan sambung sampai 10 bulan Syawal. Sayawal yang kesebelas baru saya buka tudung. Sebab ada tuntutan kerja saya kan.”

“Akan ada orang cakap, tengok dah elok berjubah, berhijab, sejuk mata memandang, tetiba dah habis raya buka balik tudung, bagi saya benda ini antara saya dengan Allah kan.”

“Sekarang ni pun saya train dan practice pakai tudung setiap hari Jumaat. Memang itu amalan saya sekarang ni.”

“Nak jadi baik ni, saya buat perubahan perlahan-lahan, banyak cabaran dia. Dugaan yang orang dapat tu lain-lain. Yang penting kau berusaha.”

“Kita kena perbaiki hubungan dengan Allah, kena betulkan solat, saya tak nak plastik, propa cakap pada orang semua bahawa saya dah baik, saya dah solat konon macam confirm masuk syurga.”

“Kita tak boleh pandang orang tu buruk, belum tentu Allah pandang orang tu buruk. Rezeki saya terima ni pun datang daripada Allah, semua dengan keizinnya.”

Itulah komen panjdang lebar dari Ifa Raziah, semoga terus beramal soleh.