Hadiah Mercedes pada anak, “Itu normal, saya dah sedia stesen TV untuk dia warisi”

5,390 views

Pengacara terkenal Datuk AC Mizal telah memberikan kereta mewah Mercedes Benz C300 kira-kira bernilai lebih kurang RM300ribu sebagai hadiah kepada anak lelakinya iaitu Muhammad Reeve Damien sempena hari jadinya yang ke 18.

Menerima hadiah yang amat mewah sedemikian, ramai yang mempersoalkan tindakan Dato AC Mizal dan isteri datin Emylia Rosnaida itu.

Namun AC Mizal ada pandangannya yang tersendiri. Katanya ianya akan dapat mengajar anaknya itu untuk menjadi lebih dewasa, matang serta bertanggungjawab.

Malahan, hadiah itu juga merupakan janji dari AC Mizal sendiri.

“Hadiah itu diberikan agar dia dapat jadi lebih dewasa dan kini sedar dia bukan budak-budak dah. Saya dan isteri pun dah siapkan stesen TV untuk dia warisi. Kini sudah sampai masanya dia jadi lebih matang dan berdikari.”

“Tak ada istilah saya ni nak manjakan anak sebab saya menganggapnya perkara yang normal. Saya pun dah kerja kuat selama ini oleh itu apa salahnya saya beri hadiah anak saya sebuah kereta.”

Ac Mizal juga nafi dia nak menunjuk tetapi lebih kepada untuk nikmati moment itu saja.

“Bukannya nak tunjuk contoh kepada ibu bapa lain, namun saya yang nak hadiahkan sesuatu kepada anak. Saya pun dah berumur oleh itu dah tiba masa saya nikmati kehidupan dengan family.”

“Memang saya dan isteri dah lama pasang impian nak belikan Damien kereta ketika dia berumur 18 tahun.”

“Mulanya ingat nak beli kereta sport dua pintu namun dia pula yang tak mahu sebab dia kata susah nanti nbak bawa orang lain contohnya ahli keluarga. Dia mahu kereta empat pintu dan setelah pandu uji akhirnya memilih kereta Mercedes Benz C300.”

Dato Ac Mizal akui anaknya itu terlebih bimbang jika dia akan calar kereta mahupun terbabit dengan sebarang insiden, namun Ac Mizal telah menyatakan agar anaknya itu jangan risau.