“Sampai bila you nak lari, my lawyer dah contact”

96,207 views

Pengacara terkenal Awal Ashaari diketahui ramai dah beli rumah baru. Kalau tengok, sebelum ada beberapa video yang menunjukan perjalanan Awal Ashaari dan Scha Alyahya membeli rumah, beli perabit, pasang aircond dan ada buat renovate rumah berkenaan.

Namun pada beberapa hari yang lalu, ada cerita kurang enak didengari. Melalui laporan portal Hot FM, Awal ada luah rasa tidak berpuashati di laman media sosial.

Awal Ashaari telah meluahkan rasa tidak puas hatinya terhadap satu syarikat perabot yang dilihat agak popular juga di laman media sosial.

Menerusi Ig story, Awal ada muatnaik perbualan whatsapp di antara dirinya dengan seorang individu dari syarikat berkenaan.

Jelas Awal, dia sudah beri wang kepada syarikat berkenaan, namun kerjanya masih belum siap dan tergendala.

Ini tulis Awal Ashaari: “If you think it is an amount that you cannot afford to pay, please communicate. Do not run away with your continued silence like this. It’s not nice, it’s not professional“.

Menerusi perbualan itu, mesej Awal telah dibalas semula oleh individu berkenaan dan hanya berkata: “Okey Awal”.

Setelah sebulan, ianya masih belum selesai dan Awal menyatakan tiada perkembangan lanjut. Malah Awal sudah meminta lawyer mewakili dirinya menghubungi individu berkenaan namun gagal dihubungi.

Dah sebulan sejak last mesej ‘okey awal’. Sampai bila awak nak lari dari client awak ni. My lawyer pun tak dapat nak hubungi awak. Macam ni ke handle client. Lari dari masalah, lari dari duit client”.

Sementara itu, ada netizen yang bertanya apa sebenarnya yang terjadi sebab dia pun nak guna service dari syarikat berkenaan. Awal telah memberi respon bahwa dia dah bayar duit namun kerja masih belum lagi siap.

Ini jelas Awal Ashaari lagi: “Dah bayar rumah tak siap. Nak discuss, tak bagi kerjasama, you decide”.

Syarikat berkenaan belum beri sebarang kenyataan berkenaan hal ini. Diharapkan semuanya dapat selesai dengan cara baik.

Untuk pengetahuan, Awal Ashaari dan Scha Alyahya kini sedang menunggu anak kedua. Sudah tentunya mereka mahu rumah baru ini siap sebelum lahirnya anak kedua itu nanti. Semoga dipermudahkan.

Share this on...