Satu lagi komen Lufya, lihat respon balas Diana Amir

7,306 views

Akibat daripada tindakan Lufya yang telah meluahkan perasaan secara terbuka kerana sikap suaminya yang didakwa telah mengabaikan tanggungjawab terhadap dirinya di laman sosial Instagram, Lufya mendapat pelbagai komen, ada yang sokongan dirinya da nada berkata lebih baik jgn kongsi hal demikian kepada umum.

Jelas pelakon ini lagi, tujuan dia berkongsi masalah rumahtangganya di media sosial kerana dia sudah tidak dapat menahan perasaan amarrah dan sakiit hati terhadap suamnya yang juga merupakan doctor perubatan bernama Che Hafiz.

Kemudian, untuk mengelakkan daripada prasangka buruk terhadap dia serta suami, pada hari ini, Lufya telah memadam status tentang kemelut rumahtangganya semalam.

Terdahulu pelakon cantik ini juga mendakwa bahawa suaminya tidak melakukan tanggungjawab sebagai seorang suami selepas tiga bulan. Apa yang mengejutkan yang didedahkan oleh adalah suaminya itu telah mengainaya dirinya yang disifatkan sebagai tidak terjangkau dek fikiran manusia kepada dirinya.

Setelah luah perasaan, Lufya juga turut menyatakan terima kasihnya kepada peminat yang telah mendoakan dirinya. Kemudian, Lufya membuat satu lagi kenyataan terbaru tentang kenapa dia tulis komen itu dan kini ambil keputusan untuk delete post itu.

Ini komennya: “Terima kasih diucapkan utk doa serta kasih sayang anda semua kpd lufya. Tekanan yg Lufya rasa agak melampaui kemampuan lufya utk smpan perkara ini pd diri sendiri. Lufya bertambah sedih bila terbaca komen yg ada mengundang byk ftnah pd dia (suami) dan lufya dah pun delete posting malam demi ketenteraman semua pihak. Hati wanita ini kalau sentiasa dijaga, dibaja, dan disiram dgn perhatian serta kasih sayang tidak mungkin akan letup tidak tentu hala.

“Don’t take women for granted. Pls understand us, shower us with love and tenderness. Why is it so hard to do that?? Am i not worthy to be loved? I love my family but i need to be happy to raise my child in a good manner. I want her (Laana Haura) to be happy too. Im just a human not an angel”

Dalam pada itu, rakannya Diana Amir dilihat turut menulis komen di ruangan IG milik Lufya.

Ini tulis Diana Amir: “Babe sorry to hear this. Manusia memang lemah untuk beri penghargaan, kita harapkan penghargaan drp Allah lg bermakna. Semoga Allah beri jalan keluar yg baik utk u and family, wishing u well always”

Lufya telah membalas komen berkenaan: “@dianaamir jauh nak minta penghargaan, memang tiada pun cuma jangan nk menganiaya. Tq for the doa sis”

Manakala di laman sosial Instagram milik suaminya iaitu Dr Che Hafiz, masih tiada menunjukan sebarang respon berkaitan isu yang terpalit dengan dirinya itu, hanya mengambil pendekatan berdiam diri sahaja.