Suami Lufya, Dr Che Hafiz akhirnya beri kenyataan

5,276 views

Kisah rumah tangga melibatkan selebriti bernama Lufya Omar telah jadi viral minggu lepas setelah satu entry yang ditulis di laman media social Instagram milik pelakon itu. Dari kenyataannya, dia dah pun kena block dengan suaminya di laman IG dan dirinya telah dianiayai suami sendiri.

Akhirnya, suami kepada Lufya Omar, iaitu Dr Che Muhammad Hafiz Che Baharum, telah tampil membuat satu kenyataan kepada pihak media, melalui satu portal media hiburan. Dari laporan itu, Che Hafiz telah membuat satu pengesahan bahawa dirinya sudah menjatuhkan talak kepada isterinya itu minggu lalu, setelah menerima perminataan dari Lufya untuk bercerrai.

Jelas doctor ini, perkara berkenaan dilafazkannya menerusi perbualan di WhatsApp selepas mereka berdua temui jalan buntu untuk memulihkan rumah tangganya.

Kata Che Hafiz, dia dah terima permintaan dari Lufya untuk mohon cerrai dan dia dah pun sambutnya dengan cara baik minggu lalu. Ianya berlaku ketika mereka berhubung di WhatsApp untuk bincangkan hal rumah tangga. Akan tetapi, katanya, perbualan kami tidak mencapai kata sepakat

Apabila pihak media bertanya tentang punca menerumus kepada masalah perkahwinannya, Dr Che Hafiz tak nak ulas lanjut.

Apapun, Che Hafiz berharap supaya kes ini dapat diselesaikan dengan cara yang lebih baik.

“Sy hrp penjelasan ni dah jelas. Ia sgt peribadi utk sy kongsikan. Byk hati yg kena dijaga.  Tapi sy harap supaya netizen tak buat sbarang speku.Saya dah lebih kenalinya dan begitu juga dengan dirinya. Doakan yg baik-baik untuk kami demi anak kami. Selebihnya, biarlah kami yg selesaikan”

Akuinya lagi, dia dan Lufya memang dah tak lagi duduk bersama tinggal sebumbung bermula kira-kira tiga bulan lepas.

Untuk info kalian, Lufya dan Che Hafiz telah disatukan pada tarikh 26 November 2016 dan mereka berdua telah dikurniakan seorang anak perempuan bernama Laana Haura, 2 tahun. Semoga baik-baik buat mereka mereka berdua.