Hubungan kami diuji dengan orang ketiga, luahan bekas kekasih Pu Riz

15,554 views

Hari ini banyak pula kisah tentang penceramah bebas iaitu Pencetus Ummah (PU) Rizz. Selepas ada mengaitkan dirinya dengan neelofa, kini ceriat tentang hubungan lamanya mula curi tumpuan ramai.

Gadis bernama Amal Syahmina dikatakan bekas kekasih hati kepada Pu Riz dan telah tampil buat satu kenyataan di laman media Instagram yang dikatakan ada berkaitan dengan bekas kekasihnya itu.

Jom baca nukilan hati dari Amal Syahmina dari suat terbukanya itu.

“Ini surat terbuka untuk diri saya dan mereka yang ambil peduli. Saya buat ini untuk move on dengan baik. Berita telah tersebar dan saya tak senang hati, oleh itu saya nak clearkan diri saya”.

“Saya salah sebab bitter. Saya seorang muslim, tak ada hak untuk hukum niat seseorang jika mereka nak ubah diri berubah jadi baik.”

“Patutnya saya bagi reaksi yang elok dan positif sahaja. Saya ada alasan sendiri untuk bersedih. Tapi saya akui kesalahan asya juga.”

“Ada yang cakap saya ni tak cukup baik dan ini masti dihentikan. Anda tak jalin hubungan dengannya selama 5 tahun. Bukannya anda yang ada diberi janji untuk kahwini saya dengan keluarga.”

“Hadirnya orang ketiga telah menguji hubungan kami berdua. Namun ianya adalah salah dirinay sebab tak berjuang untuk saya. Melatakkan saya hanya sebagai option bukan satu perkara yang baik. Tapi kamu berhak untuk memilih dan saya hormatinya. Saya percaya ini ketentuan oleh Allah.”

“Saya nak permulaan yang lebih fresh. Saya tak nyesal kenalinya. Dia buat diri saya yang sekarang ini tapi sekarang adalah masa untuk melepaskannya. Kami bukan untuk bersama, redha”.

Luahan ini mendapat perhatian ramai apatah lagi Amal Syahmina ada mengatakan kehadiran orang ketiga menjadi puna hubungan mereka berakhir.

Sebagai seorang wanita yang pernah dijanjikan untuk dikahwini sudah tentu hati rasa tersakiti setelah jalin hubungan selama lima tahun.

Apapun semoga Amal Syamina akan terus gerak kedepan dan move on.

Share this on...