Azri Iskandar tukar nama kepada Azri Alexender, anak-anak bersuara tak setuju

3,290 views

Pelakon terkenal Azri Iskandar telah pun membuat satu pengumuman apabila ingin menukar namanya.

Azri memilih nama baru iaitu Azri Alexander, yang akan digunakan dalam bidang seni. Penukaran nama ini dibuat setelah banyak isu yang melanda dirinya sejak kebelakangan ini.

Namun tindakannya itu mendapat tentangan dari family terutama dari anak lelakinya iaitu Azrell.

Setelah mendapat tentangan dari anaknya, Azir Iskandar masih lagi memikirkan tentang hal ini.

“Anak-anak saya tak setuju dan marah saya mahu menukar nama. Oleh itu, saya fikir, lebih baik tukar baliklah kepada nama Azri Iskandar. Sekarang ni saya tak jadi guna nama Azri Alexander tu. Saya minta maaf pada semua.”

Kata Azri Iskandar lagi, dia tak akan meneruskan niatnya itu sekiranya anak-anak tak setuju dengan nama barunya.

“Saya ni jika anak-anak tak setuju, saya tidak bolehlah nak buat. Memang salah saya juga kerana tak pernah berbincang dulu dengan anak-anak tentang penukaran nama ini.”

“Yang paling marah sangat saya nak tukar nama ni ialah anak saya, Azrell Omar Iskandar. Sedih betul saya ni.”

“Kata anak saya tu, nama asal saya iaitu Azri Iskandar tu dah okey dah. Kalau pun nak go international, tidak ada salahnya pakai nama Azri Iskandar tu.”

“Katanya lagi, dia dah mula berkecimpung dalam bidang seni ni, takkan dia pun kena letak namanya sebagai Azrell Alexander.”

“Saya membalas dan cakap padanya, nama saya tetap Azri Iskandar. Cuma, Azri Alexander itu digunakan untuk kerjaya seni saja, namun nampaknya dia masih tak mahu menerimanya. Kerana itu say tak jadi tukar nama saya.”

Kata Azri Iskandar lagi, dia tidak tahu bagaimana penerimaan warga industri seni jika dia terus menukar nama kepada Azri Alexender.