“Hidup mewah mengalahkan anak Tan Sri, income dari mana ye?” Netizen persoal Elfira Loy

29,940 views

Kehidupan pelakon Elfira Loy telah dipertikai seorang netizen. Nampaknya ada yang kurang senang dengan gaya hidup Elfira dan family, seakan terlebih mewah.

Melalui sesi soal jawab, Elfira dilihat rajim melayan dan menajwab sebarang pertanyaan dari orang ramai.

Kemudian ada netzien bertanya bagaimana Elfira Loy nampak hidup amat mewah sekali, walhal sudah tak ada job dalam bidang lakonan.

Pertanyaan itu mahu tahu dari mana Elfira Loy dapat sumber kewangan kerana perbelanjaan dilihat mengalahkan orang kaya seperti anak Tan Sri.

“Macam mana kehidupan awak ni dilihat tersangatlah mewah. Nak cakap awak ni berlakon, sekarang dah tak banyak dah pun. Tengok awak ni berniaga business pun tak ada. Pendapatan dari mana ye. Tetapi jelas lihat, sejak dari bujang lagi awak ni suka shopping mengalahkan anak Tan Sri.”

Pelakon berumur 28 tahun ini tidak melatah sebaliknya menjelaskan dari mana dia mendapat wang.

Kata Elfira, dia ni seorang yang mempunyai kerjaya dan bekerja keras siang dan malam untuk mencari rezeki, akan tetapi memang jelaslah dia tak pun menunjukkannya.

“Pernah dengar rezeki yang kita pun tak sangka-sangka, itulah dia.”

“Saya ni memang ada duit. Saya bekerja siang dan malam nak cari duit dan pendapatan. Saya nak beli goreng pisang pun saya tak minta duit dar seuami saya. Memang saya akan beli sendiri.”

“Jikalau saya ni seorang yang jenis meminta duit dari lelaki kaya ni, saya sekarang ni dah pakai Ferrari. Tak adalah pakai kereta saya sekarang.”

“Lepas tu dah tentu paling pun saya akan ada empat pembantu rumah. Tetapi tak ada pun, semuanya saya yang uruskan sendiri.”

Itulah penjelasan dari Elfira Loy tentang kehidupan mewahnya.

Dalam pada itu, ada juga yang bertanya apa pekerjaan suami Elfira. Ini jawapan dari Faris Khairol Anuar.

Sebelum ini suami Elfira Loy, Faris Khairol Anuar ini bekerja sebagai seorang manager untuk syarikat komunikasi, dan kini merupakaan software distributor.