“Saya datang padanya tebalkan muka, DS Vida tak nak bergambar” ~Penjelasan Iqbal

15,497 views

Di final rancangan Big Stage, dua individu yang terkenal iaitu Dato Seri Vida dan Ahmad Iqbal berada di bawah satu bumbung yang sama.

Dato Seri Vida hadir sebagai juri yang juga ketua netizen manakala Ahmad Iqbal hadir sebagai seorang peserta yang datang memberi sokongan kepada para finalis Big Stage untuk edisi kali ini.

Ada satu moment yang mana Ahmad Iqbal dilihat cuba menyapa Dato Seri Vida, namun dengan jelas ahli perniagaan berumur 50 tahun itu tidak mahu melayan karenah Iqbal.

Malahan cubaan Iqbal untuk mengambil gambar bersama turut telah ditolak oleh DS Vida.

Perkara ini dirakam oleh orang lain dan ianya menjadi viral di laman media sosial.

Ahmad Iqbal tampil menceritakan apa sebenarnya yang terjadi ketika saat itu.

Jelas Iqbal dia memang datang untuk menyapa DS Vida setelah beberapa bulan tidak bertegur sapa.

Kata Iqbal dia mahu menjernihkan suasana memandangkan hubungan mereka tidak berapa baik sejak terputus hubungan.

Iqbal juga menunjukkan dia masih memakai cincin yang diberi oleh DS Vida. Kemudian Iqbal akui, DS Vida sememangnya menolak untuk mengambil gambar bersama dengannya.

Ini penjelasan penuh dari Iqbal.

“Saya tak sangka video ini pula jadi tular. Memang saya yang datang tegur Vida. Dah lebih 5 bulan tak bersua dan bertegur. Saya datang pada dia dan tanya khabar. Kami berbual dengan baik walaupun memang janggal. Saya tunjuk saya pakai cincin beliau beri. Kemudian saya mahu ambil gambar untuk simpanan sendiri, tetapi beliau tak mahu.”

Ini pula kenyataan dari pembantu Dato Seri Vida. Yang mengatakan Iqbal yang datang padanya. Walhal DS Vida tak mahu pun bertemu dengan pemuda berkenaan.

Nak viral la tu.” Kata pembantu DS Vida.

Kata Ahmad Iqbal, dia datang hanya nak pulihkan keadaan dan nak jadi neutral saja bukannya nak viral. Iqbal juga menambah dia bukannya dah sendu tetapi memilih untuk tidak lagi terlalu aktif di media sosial, kerana sedang busy termasuklah sedang jalani penggambaran.